کسری بودجه سال 1399 چقدر است؟

کسری بودجه 99 چقدر است؟ تاجگردون رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس: کسری بودجه‌۹۹ زیر ۱۱۰هزار میلیارد تومان است

تاجگردون در مورد مصوبات این کمیسیون گفت: اخذ مالیات از خانه های لوکس ۱۰ میلیارد تومان و بالاتر و خودروهای لوکس بالای یک میلیارد تومان در بودجه سال آینده مصوب شد.

غلامرضا تاج گردون در گفتگوی ویژه خبری با بیان این که بودجه دولت برای سال آینده با کسری همراه است افزود: مراحل اولیه گزارش تلفیق بودجه سال آینده تا 10 روز آینده به اتمام می‌رسد و در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

نرخ فروش نفت در بودجه 99

وی در خصوص میزان فروش نفت و سهم آن در بودجه سال آینده ادامه داد: برای سال آینده نرخ فروش نفت حدود یک میلیون بشکه در روز پیش بینی شده این در حالی است که در شرایط فعلی و تحریم‌های نفتی حدود 600 هزار بشکه نفت به فروش می‌رسد.

تاج گردون درباره موضوع فروش اموال مازاد و اوراق مشارکت تصریح کرد: معتقدیم برای اجرایی شدن این موارد باید اختیارات بیشتری به دولت داده شود در جلسه سران هم موضوع واگذاری اختیارات بالاتر به بورس و وزارت اقتصاد و … مطرح شده، اما در کمیسیون دولت این موضوع به طور کامل دیده نشده است.

وی گفت: دولت برای اجرای لوایح و تخصیص بودجه در سال آینده با کسری مواجه است، اما به اعتقاد بنده اگر بخش مولدسازی دولت، دارایی‌ها را خوب و مناسب اختصاص دهد و اختیارات بخش‌های مولد هم افزایش یابد احتمال دارد کسری بودجه به زیر 110 هزار میلیارد تومان برسد.

عرضه و قیمت گذاری قیر در بودجه 99

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خاطر نشان کرد: کمیسیون تلفیق در خصوص عرضه قیر مجانی به بخش‌ها به نحوه عرضه تهاتری این کالا رأی داد، زیرا نمایندگانی هستند که فکر می‌کنند قیری به دستشان می‌رسد و آن را صرف خرج بخش و شهر خود می‌کنند و تمام، اما حقیقت این است که چنین قیری وجود ندارد و اگر قرار به تخصیص حدود 4 میلیون تن قیر باشد باید از اعتبارات عمرانی کاهش پیدا کند و کسر شود. البته در این بین یک نوع فساد هم شکل خواهد گرفت.

او ادامه داد: وقتی حواله قیر از وزارت راه صادر می‌گردد به گونه‌ای است که معمولاً وزارتخانه‌ها پولی برای این موضوع ندارند پس به پیمانکار خود می‌گویند بخشی از قیر را بابت دستمزد بردار و بفروش و به این ترتیب فساد شکل می‌گیرد.

پیشنهاد قیمتگذاری حامل های انرژی در بودجه 99

نماینده مجلس درباره قیمت حامل های انرژی در لایحه بودجه سال آینده گفت: بحث حامل های انرژی بسته و تصمیم به اجرای آن گرفته شد.

تاجگردون در مورد پیشنهاد قیمت گذاری حامل های انرژی افزود: دو سوم مصرف کنندگان سوخت در حال حاضر از سهمیه خود استفاده می کنند وبا توجه به اینکه اگر نرخ بنزین به صورت تک نرخی و بر فرض 2 هزار تومان تعیین گردد عملاً قیمت 35 درصد افزایش یافته است.

او اضافه کرد: سهمیه اختصاص یافته بنزین امکان اصلاحاتی دارد که در حال حاضر قابل پیش بینی نیست.

تاجگردون در مورد پلکانی شدن اخذ مالیات بر حقوق گفت: در سال 97 ـ 98 کسانی که حقوق بالایی داشتند دریافتی شان رشدی نکرد زیرا نرخ رشد حقوق آنها نسبت به افزایش 35 درصدی مالیات بسیار پایین بود در نتیجه عایدی این افراد در مقایسه با سال 96 تغییر چندانی نداشت.

اخذ مالیات از خانه و خودروهای گران قیمت

او ادامه داد : برای اولین بار خانه های لوکس 10 میلیارد تومان و بالاتر ، مشمول مالیات سالیانه می شوند.همچنین اعمال مالیات بر خانه های خالی که در تهران فراوان داریم هم سال آینده به همت شهرداری ها عملیاتی می گردد و اخذ مالیات برای خودروهای لوکس بالای یک میلیارد تومان در بودجه سال آینده مصوب شد که لازم الاجرا خواهد بود.

تاجگردون اضافه کرد: امسال در مرکز پژوهش ها سیستم اطلاعات بانکی و اطلاعات حساب ها به هم متصل شده اند که فرار مالیاتی را به حداقل ممکن برساند.

او در خصوص الزام استفاده از سامانه فروش متصل به سازمان امور مالیاتی گفت: در مصوبات اخیر کمیسیون تلفیق وکلا و دفاتر وکالت هم به منظور استفاده از سامانه فروش متصل به سازمان امور مالیاتی کشور موظف شده اند.

تاجگردون ادامه داد: استفاده از سامانه فروش متصل به سازمان امور مالیاتی شامل همه صنوف می باشد و فقط مربوط به دو رسته شغلی پزشکان و وکلا نمی شود.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: زمانی که مصوبه ای تأیید گردد و دولت آن را اجرا کند به گونه ای که به ضرر مردم باشد ما از حرف خودمان می گذریم زیرا مجری مصوبه، دولت است.

نه تنها بانک مرکزی بلکه همه دستگاه ها با تخصیص ارز 4 هزار و 200 تومانی مشکل دارند اما فعلاً آقای رئیس جمهور بر این باور است که ارز 4 هزار و 200 تومانی حلال گرانی و مشکلات اقتصادی در جامعه است البته ما به دنبال قانع کردن دولت در این زمینه هستیم.

تاجگردون در خصوص اعمال 50 درصد مالیات در مناطق آزاد افزود: نمی شود به سرمایه گذاری که با علم به معاف از مالیات بودن مناطق آزاد، اقدام به سرمایه گذاری کرده بگوییم که امسال باید 50 درصد مالیات پرداخت کند .

او در خصوص همسان سازی نظام دریافت حقوق بگیران و بازنشستگان گفت: در بودجه سال آینده درصدی به این موضوع اختصاص یافته است و دریافتی این عزیزان افزایش خواهد یافت.

رییس کمیسیون تلفیق بودجه گفت: در مورد پرداخت مطالبات دولت به تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی سازوکاری طراحی و تصویب شد که بر طبق آن دولت باید در سال 99 رقمی برابر 50 هزار میلیارد تومان به صورت هر سه ماه یکبار به صندوق بازنشستگی و تأمین اجتماعی پرداخت نماید. 30 درصد از این مبلغ به عنوان گام اول همسان سازی مستمری بگیران تأمین اجتماعی خواهد بود.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید