ریال عمان قیمت

قیمت ریال عمان

قیمت ریال عمان امروز 98/09/30 روز شنبه سی ام 30 آذر ماه در صرافی های بازار روز تهران با 0.0289% درصد تغییر نسبت به روز گذشته 34.570 تومان داد و ستد شد.

  • نرخ فعلی:345,690
  • بالاترین قیمت روز:346,370
  • پایین ترین قیمت روز:341,270
  • بیشترین مقدار نوسان روز:880
  • درصد بیشترین نوسان روز:0%
  • نرخ بازگشایی بازار:343,310
  • زمان ثبت آخرین نرخ:۱۸:۵۹:۱۶
  • نرخ روز گذشته:338,440
  • درصد تغییر نسبت به روز گذشته:2.14%
  • میزان تغییر نسبت به روز گذشته:7,250

ریال عمان به هزار بیسه baisa تقسیم می‌شود و کد استاندارد بین المللی ایزو ۴۲۱۷ با نشان OMR برای نمایش واحد پول و قیمت ریال عمان تعیین گردیده است. در عمان سکه‌های ۵، ۱۰، ۲۵ و ۵۰ بيسه ای و اسکناس‌های ۱۰۰ بیسه ای، ۵۰۰ بیسه ای وجود دارد.

عمان هم اکنون کشوری پادشاهی است و در جنوب شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است و پایتخت آن شهر مسقط است. عمان از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان منتهی می‌شود. این کشور از جنوب با یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارت متحده عربی همسایه است. عمان همچنین دارای مرز دریایی با ایران است.

مسقط پایتخت کشور پادشاهی عمان، بزرگترین شهر کشور و مرکز استان مسقط است. در سال ۲۰۱۸ جمعیت مسقط حدود ۸۰۰،۰۰۰ نفر تخمین زده میشود. عمان 70مین کشور دنیا از نظر مساحت با 309.500 کیلومتر مربع جمعیت است.

شهر مسقط را ساختمان های تقریبا کوتاه و سفید رنگ پوشانده اند. عمان 25مین ذخایر نفتی دنیا را در اختیار دارد. صنعت گردشگری در عمان به تازگی پیشرفت چشمگیری داشته و به زودی به یکی از اصلی ترین منابع درامد کشور تبدیل خواهد شد. غزال عرب حیوان ملی عمان است. شاهین پرنده ملی عمان است. عمان از امن ترین کشورهای جهان است. مردم عمان حق ندارند بیشتر از 10 درصد درامد ماهیانه خود را صرف خرید مشروبات الکلی کنند.

پرچم عمان به عنوان پرچم ملی و نشان غیرنظامی و نشان استان شناخته می‌شود و همچنین دارای تناسب ۱:۲ می‌باشد. این پرچم دارای سه رنگ سفید، قرمز و سبز است.

اقتصاد و ارزش ریال عمان

کشور عمان با ۵٬۵ میلیارد بشکه ذخایر اثبات شده نفت خام، بیست و دومین کشور در جهان و هفتمین کشور در منطقه خاورمیانه از نظر میزان ذخایر نفت است. اقتصاد این کشور همانند تعداد زیادی از کشورهای خاورمیانه وابسته به درآمد نفت است.

کالاهای صادراتی مهم عمان شامل نفت خام، صادرات مجدد کالا، ماهی، فلزات و پارچه است و کالاهای وارداتی مهم آن نیز شامل ماشین‌آلات و تجهیزات حمل و نقل، کالاهای صنعتی مواد غذایی و روغن صنعتی است.

اسکناس 1 ریال عمان سال 2015

این اسکناس جدید 1 ریالی عمان از سال 2015 وارد گردش مالی کشور عمان شد و جایگزین اسکناس 1 ریال سری 2005 شد، هرچند اسکناس سری 2005 یک ریالی نیز هم چنان اعتبار خود را از دست نداده و در چرخه مالی کشور عمان حضور دارد. روی اسکناس 1 ریال عمان سری 2015 ، با تصویر قابوس بن سعید و به مناسبت 45مین سالگرد روز ملی عمان چاپ شد.

قابوس بن سعید بن تیمور البوسعیدی سلطان عمان است. 14 مین سلطان از زنجیره سلاطین خاندان آل بوسعید است ولقب جالبی نیز دارد، جلالة السلطان المعظم قابوس بن سعید آل سعید به معنی: اعلیحضرت سلطان بزرگ قابوس فرزند سعید از خاندان سعید. هم چنین تصویر دانشگاه سلطان قابوس در مسقط نیز روی این اسکناس غالبا بنفش رنگ دیده می شود.

اسکناس 1 ریال عمان سال 2005

این اسکناس در 35مین سالگرد روز ملی عمان چاپ شد و هم چنان معتبر است و در گردش مالی عمان حضور دارد. روی این اسکناس هم چنان تصویر قابوس بن سعید بهمراه دشنه و دو شمشیر، نماد کشور عمان دیده می شوند. پشت این اسکناس و در گوشه پایین سمت راست قلعه جلالی، یکی از مشهوترین قلعه‌های کشور پادشاهی عمان و از نقاط دیدنی سلطنت عمان دیده می شود.

اسکناس 5 ریال عمان 2010

این اسکناس 5 ریال عمان در سال 2010 و در سالگرد 40مین روز ملی عمان چاپ شد و هنوز معتبر هست. تصویر قابوس بن سعید روی اسکناس و یک عکس پاناروما از منظره شهر نیزوا پشت اسکناس چاپ شده است.

اسکناس 10 ریال عمان 2010

این اسکناس نیز در سال 2010 و با سالگرد روز ملی عمان (خسته نشدند واقعا؟) چاپ شد و هنوز معتبر هست. قلعة مطرح مسقط و برج ساعت صلی الله تصاویر روی این اسکناس زیتونی رنگ هستند. تصویر قابوس بن سعید نیز طبق عادت روی این اسکناس چاپ شده است.

اسکناس 20 ریال عمان 2010

این اسکناس آبی رنگ هم در سال 2010 و با سالگرد روز ملی و با عکس قابوس بن سعید چاپ شد و هنوز معتبر است. خلاقیت عمان در چاپ اسکناس واقعا شگفت انگیزه! سالن اپرای مسقط و مسجد سلطان قابوس نیز از تصاویر این اسکناس با ارزش هستند.

اسکناس 50 ریال عمان 2010

سلطان قابوس بن سعید هنوز روی اسکناس ها جا خوش کرده و این اسکناس 50 ریال با ارزش عمان نیز از این ماجرا مستثنی نیست.
پشت این اسکناس نیز تصاویر ساختمان های دولتی به چشم می خورد.

شن بسیار زیاد

عمان کشوری بزرگ با جمعیتی کم است، بطوریکه 82 درصد مساحت آنرا کویر تشکیل داده پس این موضوع طبیعی به نظر می رسد. نکته جالب اینه که شما هیچ رودخانه ای در عمان پیدا نخواهید کرد، مگر چند برکه و البته آبهای زیرزمینی در این کشور شرایط مطلوبی دارند.

سلطان قابوس شخصیت جالبی ست.

سلطان قابوس که متولد 1940 است در سی سالگی جای پدر ظالمش را گرفت و به اوضاع کشور رسیدگی کرد. آموزش و درمان همگانی شرایط بهتری یافت. در عمان توهین به این شخص جرم محسوب می شود و شخص خاطی ممکن است زندانی شود.

قلعه و قلعه و … قلعه!

اگر به قلعه علاقه دارید حتما به این کشور سفر کنید چون به قدری قلعه می بینید که ممکنه خسته کننده باشه، عمان بیش از 500 قلعه دارد، هر شهر بیش از یک قلعه حتما دارد.

مسقط شهری بسیار تمیز است

این شهر بسیار تمیز است و به سختی زباله ای روی زمین می بینید و این اما بیشتر مدیون کارگرانی است که همواره در حال تلاش برای پاک نگه داشتن شهر هستند و خیلی به فرهنگ مردم برنمی گرده.

اگر حقوقتان کفاف می دهد الکل هم نوش جونتان!

واقعا عجیب است که بدانید اگر حقوق شما کفاف می دهد یک اجازه رسمی به شما می دهند که می توانید مشروبات الکلی بخرید و بخورید، اما نه بیشتر از 10 درصد حقوقتان را! البته این قانون شامل توریست ها نمی شود.

در عمان مالیات نمی دهند!

این موضوع به علت درآمد بالای نفتی دولت است که مردم را معاف از مالیات بر درامد نموده ولی مخارج اجتماعی و رفاهی سر جایش هست.

4.2/5 - (9 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید